Bouwpunt prijkt als nieuwe naamsponsor op de wielertruitjes van Laura Verdonschot, Alicia Franck, Jinse Peeters en Lotte Baele van het De Ceuster Bouwpunt Cycling Team

Bouwpunt prijkt als nieuwe naamsponsor op de wielertruitjes van Laura Verdonschot, Alicia Franck, Jinse Peeters en Lotte Baele van het De Ceuster Bouwpunt Cycling Team

Bouwpunt, goed voor inmiddels 10 vestigingen in Vlaanderen, waarvan 4 in Limburg (Elen-Dilsen, Kozen, Pelt en Tongeren), 3 in Oost-Vlaandren (Gent, Oudenaarde en Wetteren), 2 in West-Vlaanderen (Ruddervoorde en Oostende) en 1 in Vlaams-Brabant (Molenstede-Diest), is de nieuwe, tweede naamsponsor van het 100% vrouwelijke, Belgische De Ceuster Bouwpunt Cycling Team van wielrensters Laura Verdonschot, Alicia Franck, Jinse Peeters en Lotte Baele. Het nieuws werd maandagavond bekendgemaakt in de Antwerpse Regatta Beach Club, waar het nieuwe wielershirt van het veldritteam voor het nieuwe crosseizoen officieel werd voorgesteld. Net als bij Laura Verdonschot, die haar overeenkomst met het ambitieuze team verlengde met twee seizoenen, loopt de samenwerking met Bouwpunt al minstens tot het einde van het crosseizoen 2027

Kruisbestuiving

Als je kijkt naar het wielrennen en het veldrijden in het bijzonder, dan zie je snel de gelijkenissen met onze bedrijfswaarden”, zegt John Jorissen, zaakvoerder van Bouwpunt Jorissen en algemeen voorzitter van de Bouwpunt-groep. “Cyclocross vindt zijn oorsprong in Vlaanderen, het gebied waar je ook de 10 vestigingen van onze bouwmaterialenketen terugvindt. Net als het bouwkranenbedrijf De Ceuster, zijn we actief in de bouwsector, waardoor er een mooie kruisbestuiving ontstaat. Wielrennen is een veeleisende sport. Net zoals het in de bouwsector ook draait om doorzettingsvermogen, flexibiliteit en de wetenschap dat je ook in moeilijke omstandigheden mooie overwinningen kan pakken. Dat zijn de waarden die bij ons centraal staan in de bedrijfsvoering, zowel intern als in de relaties met onze klanten. Als tweede naamsponsor willen we onze naamsbekendheid bij het brede publiek vergroten. Op deze manier dragen we niet alleen bij aan de sportieve prestaties van de ploeg, maar ook aan de groei, ontwikkeling en doorstroming van jong talent. Net zoals wij investeren in hoogwaardige bouwmaterialen voor de toekomst van de bouwsector.

De naam van Bouwpunt zal prominent aanwezig zijn op de teamuitrusting, in de teamnaam en bij alle evenementen waaraan de ploeg deelneemt.

Versterken

Door de bijzondere samenwerking met het wielerteam, wil de bouwmaterialenketen Bouwpunt zijn naamsbekendheid laten groeien als lokale en nationale speler. “Naast onze aanwezigheid als tweede naamsponsor op de shirts, zijn we elke cyclocrosswedstrijd present om de rensters aan te moedigen, samen met onze klanten. Veel mensen in de bouwsector zijn cyclocrossfans, waardoor er een nieuwe energie en dynamiek gaat ontstaan aan de zijlijn wanneer we samen onze rensters aanmoedigen”, zegt John Jorissen.

Stategische keuze

Het is ook een bewust strategische keuze van Bouwpunt om met een 100% Belgisch, vrouwelijk wielerteam in zee te gaan: “Vrouwelijke atleten worden steeds meer gezien als rolmoddelen. Hun toewijding, prestaties en inzet bieden possitieve associaties die passen bij onze kernwaarden. We voelen de gedreven ambities, het enthousiasme en de verdere groei die de rensters, samen met de omkadering, de sponsoren en supporters het komende crosseizoen willen realiseren. Met Bouwpunt willen we hier graag aan meebouwen en kijken we uit naar mooie overwinningen, zowel op als naast het parcours. We geloven in de kracht van samenwerking en zijn ervan overtuigd dat deze sponsoring niet alleen het team ten goede zal komen, maar ook onze positie als betrouwbare partner in de bouwsector verder zal versterken," besluit Jorissen.